Tuesday 24 July 2012

Sejujurnya, aku sangat merindui kalian.



Bila tengok kawan-kawan ramai yang makin menyerlah, aku tiba-tiba jadi takut nak menyapa mereka. Takut disalah sangka hanya mahu menumpang senang atas ke'femes'an mereka. 


Sedangkan bukanlah sengaja selama ini aku mahu menyepi. Bukanlah sengaja aku mahu melarikan diri dari kalian. Bukanlah sengaja aku tidak mahu berseronok dan beramah mesra seperti kalian. Serius ! Aku sangat rindu suasana ketika kita bersama.


Tapi aku menyepi diri, tidak lain tidak adalah untuk membina diri. Menjadi seperti beluncas di dalam kepompong. Membina diri dalam senyap, hingga tiba saatnya mampu terbang dengan riang gembira. 


Cukuplah aku memerhati kalian dari jauh. Kerana aku malu dengan kalian yang mengetahui sejarah silamku.


Bila kalian mengajak aku agar membuat program untuk bersama, aku tak mampu untuk bersama. Dengan tanggungjawab yang dipikulkan ke atas aku, dalam masa yang sama aku perlu fokus dalam membina diri.


Andai saja 5 tahun lepas aku telah berusaha gigih seperti kalian, tentu saja hari ini aku mampu bergembira dengan kalian. Tetapi aku, aku dah jaaaaaaaaauh sangat tertinggal. Aku perlukan satu pembinaan yang jitu dan serius, agar kelak aku tidak menjadi beban dan fitnah kepada dakwah ini.

Kerana dakwah ini amat memerlukan pemuda yang terbina sifat-sifatnya. 

Kerana persahabatan dan kebersamaan dengan kalian adalah suatu nikmat yang sentiasa membuat aku kuat di kala aku lemah, maka aku sentiasa berusaha dan berusaha. Semoga kita mampu bersama ' disana '.


Aku harap kalian memahami. Bahawa aku sangat merindui kalian. :)


"BELUMkah dtg waktunya bagi orang2 yg beriman, utk TUNDUK HATI mrk mengingat ALLAH & kpd KEBENARAN yg telah turun (kpd mrk), & jgnlah mrk spt orang2 yg sblmnya telah diturunkan Al Kitab kpdnya, kemudian berlalulah MASA yg PANJANG atas mrk lalu HATI mrk menjadi KERAS. & kebanyakan di antara mrk adalah orang2 yg fasik." (Al-Hadid 57:16)


Telah berlalunya masa-masa untuk kita hidup dengan masa silam. Hari ini adalah perjuangan. - Ramadhan lotphi










6 comments:

  1. terasa diri ini di tempat anda.. T^T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ir komen sini?
      Jatuh rahang. Haha.

      Delete
    2. Erk. Apakah? =.="
      Tutup balik rahang tu, kang masuk lalat batal puasa. XD

      Delete
    3. Ahha. Lalat x boleh masuk filter XD

      Delete
  2. kt gmbr bomba tuh, anta yg mana satu dhon..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depan, dua dari kiri.
      Sebelah kiri ana tu blogger femes.
      Pelaut Rabbani. XD

      Delete

Oh, semua orang ingin mendengar kata-kata yang lahir dari hati anda.