Monday 9 July 2012

Anda ni haybat lah.


Suatu hari masa saya lepak-lepak dengan sorang member ni, tiba-tiba je dia buat muka mintak penyepak. ghairah sambil memandang saya.

Dia kata, ‘’ saya kagum gila dengan anda wahai pemimpi tegar. Dulu kat sekolah anda femes dengan kenakalan anda, sekarang ni makin meningkat dengan kebaikan anda’’. Boleh ajarkan saya bagaimana saya ingin menjadi seperti anda?

*muka dono sambil sedut tea o ais*

Err. Saya haybat? Apa yang hebatnya?

Yelah. Anda kan ikut tarbiyah, anda pandai bawak halaqah. Kalau satu je saya tak la kagum sangat, tapi anda bawak 80 halaqah seminggu ! (ok, ni sumpah tipu). Ceria la..cerita la kat saya macam mana nak jadi macam anda.

*muka dono sambil sedut tea o ais*

Kalau aku dah masuk syurga boleh la cakap aku hebat. Heh.

Teringat kata-kata seorang akh, bila aku selalu mengagumi amal beliau, lantas dia bagi aku penampar setepek kat muka. Katanya,

‘’ Kalau ingin mengambil contoh, ambillah dari para salafussoleh. Kerana mereka telah diyakini dengan kesudahannya ‘’. 



Kita selalu berbangga mengatakan kita ahli ikhwan,
Sejauh mana ikhwan itu berada pada diri kita? 

No comments:

Post a Comment

Oh, semua orang ingin mendengar kata-kata yang lahir dari hati anda.